Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Як прикро б це не звучало але останнім часом ми часто стаємо свідками того, як під стінами владних структур скандують мітингувальники. При цьому вони висувають свої вимоги. Така своєрідна форма спілкування не нова, існує вона в багатьох країнах. Але ж можна обійтися без подібних зібрань, адже є інша схема діалогу, приміром звернення громадян.
Головний Закон України встановлює, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Звернення є одним із дієвих засобів захисту прав та законних інтересів громадян.
Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм права на звернення регулюються Законом України «Про звернення громадян» (далі – Закон). Саме Закон забезпечує громадянам України можливість для участі в управлінні державними і громадськими справами, відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх в разі порушення. А також регламентує активну участь громадян у суспільному житті та дає можливість кожному також відчувати себе носієм влади.
Слід зазначити, що Законом також встановлено умови, за яких звернення не підлягають розгляду і вирішенню. Важливим є питання застосування мови звернення. Законом визначено, що громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, посадових осіб українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.
Крім того, вищезазначеним Законом забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Варто зауважити, що органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян без стягнення за це плати.
Ще одним важливим заходом реалізації конституційного права громадян на звернення є особистий прийом громадян.
Прийом громадян проводиться в усіх державних органах та установах, а також за місцем роботи та проживання населення тими керівниками та посадовими особами органів та установ, які мають право приймати рішення з питань, що входять до їхньої компетенції.
Одним із пріоритетних напрямів роботи Апеляційного суду Одеської області суду залишається робота зі зверненнями громадян, що забезпечує якісний та своєчасний зворотний зв’язок суду з суспільством.
Особливу увагу Апеляційний суду Одеської області суду приділяє питанням виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, вживає заходів щодо запобігання виникненню підстав для обґрунтованих повторних звернень та звернень до органів вищого рівня, вирішення питань про відповідальність посадових осіб, з вини яких допущені порушення, бюрократизм і тяганина, що стали причиною звернення громадянина зі скаргою.
Отже, як бачимо, на сьогодні звернення громадян та особистий прийом є дієвим засобом захисту прав та законних інтересів, а також одним із правильних, цивілізованих шляхів до вирішення гострих суспільно значущих проблем.